Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

måndag 28 oktober 2013

Värmebölja...

har jag inomhus ikväll så jag orkar tamejsjutton inte måla nåt när svetten rinner redan! Full rulle med urböket i växthuset också så man är både ledbruten, har skavsår på fingrarna och kroppsligt trött, så jag tror man tar en skön måndagsvilokväll. Värmen i huset beror antagligen på att min nya luftvärmepump fått spunk och lägger in värme! Jag har dragit ner till 16 grader på fjärrkontrollen men termometern visar 24!! Och jag som föredrar ganska kall rumstemperatur på ca 18gr så detta är aaaalldeles för varmt,,huhu. Har knäppt av pumpen och lagt upp den enda vädringslucka jag har men ändå vill det inte bli kallare. Får väl snart lägga upp dörren, men storm på väg så det kanske inte är att föredra heller. Risk för att hela dörren blåser bort och dåå lär jag väl få frysa! :)
Håller på med en liten byrå som ska bli en present till "nån" :) allting klart för text så det är lite sådär så man iallafall skulle vilja gå och sätta tänderna i projektet, men lika bra att vänta tills orken är på topp.
Mitt senaste projekt är också åt mej själv, blivit mycket av det "egna" på sistone för omväxlingen skull, men det är ju kul att få lämna med nåt själv också.
Köpte ett litet bord på findit, passligt för laptopen som både fått ligga på soffan, golvet och vardagsrumsbordet, men nu har det en egen plats.
Målade en kompassros på bordet för man bör väl ha kompass när man surfar runt på internet...eller hur?! :)



En lång, gammal halvmurken trädstam fick följa med hem från svampskogen och fick sej en ljusslinga,, undrar när man anser att man fått tillräckligt med ljusslingor av olika slag?!.... :)



Och lite köpegrejs, lyktor från Indiska blev en varm och härlig grupp på soffbordet sen jag bytt ut mitt sommarturkosa till den vinterröda vardagsrumsdräkten. Hittar inte fotona som jag tog efter min makeover, men lyktorna fanns där iallafall :)

                                               Ha en skön allhelgona vecka! <3

1 kommentar:

  1. Så snyggt bordet blev ,jättefin färg och kompassrosen som pricken på i .Kul med kvisten och belysning .kram Nette

    SvaraRadera