Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

fredag 8 juni 2012

Pooljobbsjååå:)

Nånting som varit på G två somrar nu...En ny pool..hehe,,nåja, nu tänks det väl, aaahhh,,tänk att få sträcka ut sej i en egen pool, lyxigt värre..Tjaa,,, näj tyvärr, här handlar det om en liten minifiskpool på sin höjd, eller snarare en fågelpool åt mina fågelvänner :)
Vi har haft en geggig grop med plastbotten och "springbrunn" många år nu redan utanför köksfönstret. Där simmar ingen som vill vara ren under naglar och klor...
 Inbillande mej en gång i tiderna att det skulle vara underbart att ha den utsikten när jag stod nöjd och lugn och kockade frikadeller med en hand och skurade golvet med andra handen....
Såg väl framför mej hur jag skulle sträcka på mej i mitt rödrutiga förkläde, med små rosor på kinden och njuta av den glittrande vattenspegeln och den vackra strålen av vatten som stänkte över hela Tallbacken...
Icke sa nicke,,,Få är dom gånger när jag tagit mej tid att kolla strålarna som dansat i höjden när jag stått vid spisen eller gnuggat skiten av den...
Så för ett par år sen, i samband med att biltaket blev klart och det "råkade" bli ett passligt hål i gräsmattan bredvid, bestämde vi att DÄR var ett perfekt ställe för en liten damm, och ett litet vattenfall.. För där skulle vi se underverket när vi hade tid att titta, nämligen när vi sitter på terassen och vilar eller grillar och äter..
 Så nu ser jag framemot att sitta på terassen me rosor på kinden i mitt rödrutiga förkläde och äta ett gott grillat och lyssna på ett stilla porlande från vattenfallet....om si så där 4 år eller nåt...när hela potten har växt igen av ogräs...

Nåja, tanken och föresatsen är god! Vi har nu införskaffat en "riktig" plastbassäng. Sand under och runt om... vattenpassat..sådär:)
Sen är min tanke och fantasi att jag gör stenar runt om, kanske med murning så att jag slipper det förbaskade ogräset, shifferplattor runt och liten blomrabatt...typ..och så den stoooora utmaningen, att mura ett vattenfall från den stora stenen ner till vattnet!
I min fantasi ser jag ju som vanligt hur det ska bli...HUR det blir sen är en annan femma!
Tyvärr hann jag inte ta kort av den enorma jordhögen innan vi började jobbet...har ju bara haft 2 år på mej..:) Men här på kortet har vi lagt ner plastbyttan och jag har liksom tänkt! att jag tar bilder vartefter och så ska det slutliga resultatet bli eeeenastående..:)))

Den som lever får se....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar