Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

fredag 29 juni 2012

Niagarafallet på G .)

Idag kom vi äntligen till skott med mitt vattenfall! Jeeejjj!!
Blev ju tvungen att vänta på lite karlakraft, cement och armering. Bra kvinna klarar sej själv,,,men ibland är det skönt med lite kraftigare hjälp...och nån som förstår sej på utan att man ska vara tvungen att ta reda på och googla allt här i världen:)
Idag blev det bara grunden till "fallet". Det har grundats med kross innan och idag gjöt vi en platta som nu ska torka innan jag kan ta itu med fallet. Suck,,det där att vänta mellan varje moment gillar jag inte. Vill helst köra på i hundra när jag en gång kommer till skott och har den rätta inspissen.
Men det är som med möbelmålningen...tvätta, vänta, slipa, tvätta, vänta, kvistlack, vänta, grunda, vänta, måla, vänta, måla......osv. höhö.

Fint med en kraftkarl som gör grovjobbet!!:)


So far, so good:) Sen då?? Njää,,jag har ingen plan som Charles Ingvar Jönsson i Jönssonligan...tyvärr. Fårse då vad det bidde. Lär väl inte bli färdig iallafall denna sommar...inte med den här farten. Men det är på gång och bra så!

En grundmålning blev det också idag på det här charmiga bordet,,fint som det är, men ägarinnan vill ha det vitt och sen får vi se vad mera det blir. Där har vi en faktiskt en plan ihop, hon och jag,,,om planen håller sen återstår att se:) Så här ser det iallafall ut "före" och "efter" ska förhoppningsvis bli ännu bättre....



Sen måste jag bara få lägga ut en bild igen på denna otroliga hortensia,,,den är väl galen eller?!?!
Ska jag söka till blompsyket eller lägga in henne på nån avdelning för överaktiva blommor,,,nån hjälp lär hon väl behöva!?!!  Hon är så underbar så hon nästan är overklig!
Undrar om hon inte snart skulle platsa i Guiness rekordbok!!! Och hur ser hon ut i höst om jag får henne att frodas och trivas som hittills?!?!
Den stooora Mimmivovven som sitter bredvid verkar bara vara en liten dvärgspets i jämförelse med den monsterblomman eller hur?!! ;)


 För rättvis jämförelse lade jag en tändsticksask i blomman....som synes kanske,,,eller inte!:)


                         EN JÄTTESKÖN SOMMARHELG TILL ER ALLA!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar