Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

måndag 13 maj 2013

        Morsdag i familjens famn :)
Helt underbar dag både vad gäller hjärtat, ute och inne :)
Polarn blev lite vissen när jag hann upp och smyga med mej en kaffekopp på första "hemliga huset besök" ,,då han varit uppe med tuppen och tänkte att jag skulle få ligga och snarka så länge jag ville :) Jag tänkte inte ens på att jag skulle ligga och "hålla mej", vaknade, han var ute i växthuset, och jag yrvaken hällde upp den första livgivande kaffekoppen. Men det är ju trots allt tanken som räknas och det är nog första morsdagen som jag snuvat honom på det :)
Dagen fortsatte med förberedelser inför flockens ankomst, hemgjord, grillad hamburgare och tårta. Alltså, vi snackar en enkel hamburgare.....I vanlig ordning blev det för mycket...dressingar i det oändliga, som ingen orkar hålla ordning på och smaka, allra minst jag, minns ju inte ens vad mina blandningar innehåller..håhå...
Är benägen att hålla med polarn som uttryckte det så här " joo, det är så gott, men det är som när man är på en mässa...det blir så mycket på en gång så man vet inte vad man ska ta och vad man tagit och inte tagit... Suck :)
Ja, jag vet ju att jag överdrivningsproblem,,,men då man vill att alla ska hitta sin favorit och man sitter 8 vid bordet,,då blir det 16 av allt,,så man kan välja! :)
Så det blev en salig röra, grillade hamburgare med bacon, ost, ägg, ananas, coleslaw, pomfrit, sallad och hundra dressingar :) På det en moussetårta med färska jordgubbar. Gott vet jag inte,,tycker bättre om hamburgarbröd som fått stekas i mycket smör i stekpanna,,saftigt, fett o gott!! :) Grillade bröd vill bli lite torra och tråkiga tycker jag.
Men huvudsaken flocken kom och att vädret var så hyggligt så vi kunde sitta ute o äta och umgås.
Gamla fotoalbum kom också fram ur morfars lådor, så vi fick många nostalgiska ögonblick och "lilla" Lina fick se sina nära o kära som lämnat vår värld innan hon blev född. Har hon iofs sett förr, men det är ju alltid kul att se gamla foton.
Barnbarnet Elin kom senare på moppen och dagen slutade mindre roligt då Elliot som skulle gå och möta sin storasyster och beundra moppen, brände sin lilla hand på det varma avgasröret. Stackars liten, så han grät och så vi funderade innan vi kom fram till att det måste ha varit moppen han brände sej på :(  Så han fick ta en tur via akuten och få lite meducin och bandage på sin lilla tass.






                               och ojoj,,i år igen en jättehortensia från Maritas växhus!!! Ooootroligt maffig!!


                                   Elliot fick sej en tur med traktorn :)

                                      och mina presenter av barn o barnbarn, handgjorda, sånt som gumman uppskattar                                      
                                            Tack min kära små russin!! :) <3

                                                                     

1 kommentar: