Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

lördag 29 september 2012

Miniminisemester efter höstskördning :)

tog vi polarn och jag i går, fredag.
Åkte heeeeela vägen in till Vasa :) Kom in medan tuppen ännu satt och gnuggade sömnen ur ögonen och strövade runt i butiker, åt lunch, eftermiddagskaffe me gosak till och njöt i lugn och ro av en solig och höstfärgad stad. Fin stad vårat Vasa!!
Jag kom på vår stress när vi i vanlig ordning satt med kaffe och bulle och ...slukade!
Då sa jag åt polarn,," hallåå,,nu har vi ingen brådska, inget och ingen som väntar hemma,,heeela långa dan att bara sitta och njuta av kaffetåren, kolla runt och bara vara. Men tänk så svårt det ska vara!!!
Checkade in på hotellet och steg in i ett verkligt magnifikt rum. Stilen med mörka träslag är ju inte riktigt min stil för tillfället, men mys/lyxfaktorn var definitivt hög för övrigt.
Stort rum med avbalkning från "vardagsrummet" till sovrummet. Bastu och jazzusi, med guldkranar,,badrockar, lukta gott i små flaskor osv.. En överfull minibar,,som vi inte rörde :) Tanken slog oss när vi packade för hemfärd...tänk om allt det också "hörde till",,ojoj, vad hade vi då missat!!! Men det gjorde det naturligtvis inte..:)
Försökte komma på nåt negativt förutom den mörka stilen, men det enda jag saknade var nån sorts mysbelysning i badet, typ små lampor med fladdrande "ljuslåga" på badrumsväggen. Myspysbelysning så själen ler! Så där låg jag och njöt i badet...men kreativiteten kunde ju fasiken inte ta semester, i full gång som vanligt med sina fantasier!!!! Grrr!!! :)
En stark lampa i taket befrämjar ju inte lugnet precis.
Men för övrigt,,,helt klart det bästa hotellrum vi övernattat på i detta land! Och det finns i Vasa!!
Synd bara att jag i vanlig ordning glömde fota rummet och dess detaljer!! Tyypiskt!

Så jag lånar härmed lite bilder från deras hemsida! Och detta härliga hotell i Vasa heter  Hotell Kantarellis

Gå in och kolla deras fina bilder och ta en minisemester där!  Because you're worth it!!! :)




















Maten sen!!! Åhhhååhååå!! En verklig upplevelse, både för ögat och gommen!! För att inte tala om restaurangen med den så passande "höstinredningen"!
Vi satt och försökte klura ut om träden var "på riktigt", liksom inbyggda i byggnaden, för vissa av kvistarna såg nog så naturtrogna ut så vi tyckte det skulle vara omöjligt att göra samma i fejk.
Nyfiken som man är var jag ju tvungen att fråga servitrisen och fick svaret att, själva träden och vissa kvistar och löven är fejk, men vissa kvistar är "in natura". Men håååj, vilket jobb!!
 
Förrätt med kantarellsoppa,,uuuutsökt!!! Varmrätt, kolgrillad heloxfile på vitlöksbädd, mjuk madeirasås och vitlökssmör, flamberad i konjak vid bordet....MUMMMA!!!!
 
Foton av maten och restaurangen fick jag iallafall tagna själv, med min gamla lillkamera. Och servitrisen var vänlig och frågade om vi ville att hon skulle ta kort av oss. Suddiga blev alla, men intrycket blev iallafall tydligt!! :)
 
 
                                           Gumman njuter av förrätten :)

 
 
Varmrätten står i lågor vid bordet,,,
                                            
                                                          ....bara att hugga in :)
 
Husets vin!! Också ypperligt yellow!!
                                           
                                                höstlik inredning,,,verkligen mysigt!!!

 

 

 och de hösttrötta bönderna njuuuuter!!! :)

 
 

Efter maten en liten prommis i staden...och en efterrättsdrink i Radisson hotellet,,som också är ett väldigt skönt ställe. Jag som sysslar med tiffany själv, är naturligtvis väldigt förtjust i deras lampor!:)


 
Fin helg som fortsatte hemma i ljusen sken! :) Och imorgon väntar en middag hos polarns kusin,, bara mera godsakern i väntan!!! Att det blir gott, det vet jag av kusinens dotterns bilder på fb,, smaskiga kakor i alla kurlörer och valörer bl.a!! Aaaahhh,,,söndagen är verkligen räddad!!! :)

 


3 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa om er trevliga helg. Man ska absolut ta sig ut och njuta. Och Hotel Kantarellis borde alla besöka någon gång, det är minsann ett trevligt och speciellt hotell. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut Sanja! Lite lyx, flärd och avkoppling på nära håll! Lite tid men mycke stress off valuta för pengarna!! Kan tyckas att det är dyrt för en natt, men om man tänker på det korta avståndet och allt annat skräp man sätter en tia här och en tia där på,, så är det nog värt det! Man får istället tänka efter före på dom där onödiga tiorna nån tid!:) ...knäckebröd och vatten.... :D:D

      Radera