Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

onsdag 12 september 2012

Trattistider :)

Säga vad man vill om den icke existerande sommaren, men efter den kommer åtminstone en härlig höst som betyder trattisar, om man har tur :)
Idag fick jag väninnan Soli och hennes syster Monica på besök och vi gjorde en tur till svampskogen.
Till ett ställe som i fjolhöstas kryllade av ormar, ett bergigt och stenigt ställe där ormarna verkar ha sitt vinterpalats. Inte roligt alls att klampa in i den skogen,,men svampivern är iallafall större än ormskräcken, så vi trotsade vår rädsla och gick modigt in i ormskogen,,huuuaa!!
Turligt nog såg vi inga ormar.  Själv gick jag med en trädgren och petade framför mej som en synskadad, samtidigt som jag tjoade och hojtade och stampade. Så fanns det alls några djur överhuvudtaget i skogen innan vi kom, så la dom nog benen på ryggen och försvann när jag kom bombande! :)
Glädjande nog hittade vi trattkantareller, trodde kanske att det var lite för tidigt för dom, men det fanns så vi fick till några såser. Vackra, gula kantareller fick vi också, dom flesta lämnade vi åt Monica som föredrar vanliga framför trattisar.
Dom förbenade älgflugorna gjorde iallafall sitt yttersta för att skrämma oss ur skogen, på dom bet tydligen inte mitt tjoande och stampande nåt. Många var dom inte, men dom som hittade oss var desto mer kramgoa,,,urk!!

Skåpet som jag gjort i ordning åt en vän till Monica for också hem med dom idag. Knoppar ska ägarinnan själv fixa så det såg ju inte helt färdigt ut,,men fint blev det i sin nya vita skepnad med ljusgrå dekoration:)

                                                                 GODSAKER!!!!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar