Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

torsdag 27 september 2012

OAUUOOOOOOOOOO!!!!!!....

...vilken underbar gåva dessa sena septemberdagar gav mej!! Tackar glatt och ödmjukt livet för det!!
Och framförallt tackar jag döttrarna, syrran och mina kussar!!!
Fredagkväll när jag just skulle knäppa fast mina korpgluggar och mojsa ner mej i täcket, hör jag hårda knackningar på dörren...
Både Mimmi och jag lättade en meter från soffan av förskräckelse, Mimmi skäller som en galning och jag tänker "vem fasiken kan det vara denna sena timme,,har vi inte låst dörren?!?!?!

Halvskraj kryper jag ihop i soffhörnet...och HIPSHAPS står dottern Lina i dörren och skrattar!! MEEEEHHHH!!!! Härrijeee,,vicken chock!! Hon skulle komma hem först följande söndag från sin praktik i Sverige och sitt inneboende hos syrran. Men jeejjj så kul!!! Efter kramandet och första chocken från min sida skulle hon gå ut och hämta grejer ur bilen...jag väntar,,hon kommer in och min fokus är förstås riktad på henne, jag babblar och pratar och lyfter blicken och kollar på en rörelse bakom henne.....SYRRAN!!!!! MEN GUUUU!!! Alltså snacka om överraskning och chock!!! Jag bokstavligen skrattande och hojtande ramlar ihop i farstun!!
Jag hade tidigare frågat om hon inte kunde ta en lillsemester och komma hem på samma gång som Lina, men hon hade inte tid, mycket jobb, köksrenovering osv...så det hade jag ju som uteslutit helt...
Så ja jisses,,va glad man blev!! :)))

En fin helg blev det alltså. :)
På söndagen styrde vi stegen till Kristinestad där våran lilla gullprins Elliot firade sin hela 2 år. Ett fint kalas hade dooter Ica och Fredrik fixat:)

Måndagkväll anlände så våra kära kussar, Lisen och Maria från Lugnvik med Rg-line och Helen från Vasa. En trerätters hade syrran och jag kockat ihop och vi fick en jättemysig kväll.:)
Tisdagmorgon efter frukost och mera babbel körde vi in till Kristinestad, besökte diverse butiker, åt lunch och så hem igen för mera maaaat!:) Och mera babbel och skratt:)
Härligt att vi äntligen fick till det vi alla flickkusiner från mammornas sida. Diverse släktforskning och nya uppgifter kom också i dagen. Den ena vet ett och den andra nåt annat...så formas vår släkt om lite och får nya drag.
Fina dagar med goa och varma släkten <3

                                          Lördag med syrran och polarn på Rosso i Vasa.. Goo mat!:)


                                
                      Elliot på sitt kalas, dan före 2 års dan. Mycke presenter och mycke folk
                                    gjorde lillgubben lite konfunderad och förbryllad:)
                                                                                                                                             


                                           
                                           Ett glatt och matfriskt släkt vid köksbordet:)

                            
                             Myspys, snack och skratt i soffan...och Mimmi mitt i smeten förståss:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar