Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

torsdag 25 oktober 2012

Drottningen har flyttat in...

Men jag är benägen att hålla med Lina dottern..."Jo den e fin...men det blir många skåp här".. :)
Fast nu har det ju inte blivit mera skåp, några gamla bokhyllsdelar åkte ju ut men nån del fick lämna för tv:ns skull. Och det är ju där det största problemet ligger, blir liksom en salig röra och blandning.
Inte bra alls inte!!!
Fast nu finns ju 3 möbler i samma stil så det är ju på god väg,,men resten,,,suck! Och tapeterna,,,suck!! Pissgula tapeter till mina vita möbler med gråa detaljer....Schnyyyggt!! Not!!
Borde åtminstone få nya tapeter fixade och jag tror jag har hittat fondtapeter som jag vill ha. Resten av väggarna får nog en enfärgad ljus nyans.
Men det finns två stoooora problem.
Det första är att få ner dom gamla, vilket inte hade behövts om jag inte hade varit så "clever" så jag har lagt en ny bård på den gamla bården. Vilket i sin tur betyder att "tjockleken" syns genom.
Det andra är att övertala polarn att det faktiskt är livsviktigt att få nya tapeter.......
"Vi har ju just tapetserat om ju!!!" Jo, det e ju BARA typ 8 år sen!! Men nu tillhör han ju den gamla stammen trots sin "ringa" ålder, har man tapetserat EN gång så är den saken ur världen for ever!!
Nåja, man får ta till kvinnans hela list och lite till så går det nog vägen, men sen återstår ju iallafall att få jobbet gjort,,huuhhuuu!!!
Hade ju lovat mej själv förra årets vintersemester att i år ska det inte vara nåt extra renoveringsprojekt, bara ledig för att syssla med möbler och annat kul. Tja, vi får väl se hur det blir med den saken:)
Min drottning som flyttade in blev så här. Från tant brun till en vit skönhet :)



 
                            Skivan är lite "shabbychicit" gråmålad, likaså tassar och ornament.



 
Mina övriga möbler i vitt o grått som finns i vardagsrummet är ju dessa:
                             Gammal bild av Moment, sen dess har åtminstone golven blivit bytta :)


 
Sådär jag, där syns ju mina vackra pissgula tapeter!!! :)
Så nu skulle jag vara väldans tacksam om jag fick poäng på mina valda tapeter!
Vilken passar bättre, eller passar ingen?!? Som sagt, det blir bara mönstrad tapet på en soffväggen,  resten enfärgad ljust,ljust grå...typ. Jag gillar dom båda, men medaljongtapeten föll jag i farstun för, frågan är bara om jag tröttnar fortare på den...kanske redan om 2 år,,hahaa,,då blir nog polarn riktigt glad!!!! :D Svåååårt, beslutsångest!!!
 

 
För övrigt dåliga bilder, syns tex inte på medaljongtapeten att den skiftar i både grått och beige och blomtapeten kommer heller inte "fram" som den ska,,,men ditåt.
Tapetbilderna är lånade från Midbec och Boråstapeter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar