Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

tisdag 21 februari 2012

när vintern är som bäst...

är den som den har varit nu i 2 dagar. Riktigt perfekt vinterväder. Sol, lite plus, minus, noll grader och rätt vindstilla. Snön och is på träden som frusit till över natten, smälter sakta i solen och bildar miljoner med diamanter och kristaller. Den friska blå himlen, snövita gnistrande vidder, och en och annan talgoxe som vågar sej på ett nyvaket kvittrande för att hälsa den kommande våren välkommen. Javisst är det en härlig plats på jorden vi bor på iallafall, fast vi suckar ibland över den långa vintern.

I går morse när vi gick ut låg ett nytt orört snötäcke runt gården,,ja orört och orört...en hemlig gäst hade besökt vår gård på natten och spekulationerna gick vilt om vem det månne hade varit.
Det fanns massa tassavtryck överallt och dessutom hade den raringen gett en gåva ifrån sej i garageuppfarten...:) Kanske det har varit två gäster, för ut på åkern såg det ut som om dom lekt snökrig eller nåt. Ja man undrar ju vilket djur det var. Jag hoppas iallafall att det inte är nåt som ger sej på katten Tuss som nu när det blivit lite varmare lämnat soffhörnet och springer ut och in stup i kvarten.

Prommisarna har blivit längre, känns som om man kunde gå flera mil i detta sköna väder och lilla Mimmi plumsar glatt efter matte i snödrivorna. Ibland kan det bli lite för övermäktigt men hon hoppar tappert i mina fotspår och sjunker ner så ibland ser man inte nån hund ens:) Ser för roligt ut och hon ger mej många skratt på våra snöprommisar:)

Dagarna har annars varvats med växthus-jobb och möbelmålning. Vi ligger i startgroparna för växthus-säsongen och allt ska göras klart innan plantorna anländer till sitt nya hem.
Byrån jag håller på med är en riktigt spännande och ovanlig sak...hoppas få den klar till helgen fast jag insåg idag att dekorationsmålningen tar mycket längre tid än jag trodde...som vanligt!

Ser också framemot helgen extra mycket nu. Lördagen skall tillbringas hos goda vänner. Väggmålning på "tapeten" för min del och sen ska vi få bada "tunna"!! Har aldrig gjort det förut så det ska bli riktigt roligt och säkerligen väldigt skönt. Hääärligt!!!:) Can´t wait!!

Lite bilder från solen, snön, djurspår/spillning på vita vidder..




Lilla Mimmis spår bredvid "odjurets"!
Lite skillnad kan man gott säga!!:)
















och så till sist "hälsningen som gästen lämnade"....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar