Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

fredag 24 februari 2012

Sanningens bittra krydda...

Kom inte och säg att man blir klokare med åren!!! Fel, fel, fel!!
 Jo man kanske blir klokare, men hipp som happ hoppar man ner några trappsteg till en omogen tonåring igen. Och nu pratar jag om matvanor, näringskunskap och förmågan att lyssna på sin egen kropp om vad som är bra för hyddan och hälsan....suck. Om jag säger högt vad jag ätit idag så ta mej sjutton börjar jag inte själv skämmas!! Jösses, vuxna människan!!!

 Vaknar kl 8, 1 mugg kaffe, duschar, 1 mugg kaffe, fönar och fixar sej, 1 mugg kaffe, sätter sej i bilen och far norrut, stannar i Malax på byns pappadagis, intar en kaffe och ett typ wienerbröd me hjortronsylt och grädde,, (hööö, så längesen o sååå gott),,, far in till Vasa, tar en hamburgare på Mc.Donalds innan hemfärd, kommer hem, tar en kaffemugg, städar, byter sängkläder, äter en pizza som polarn hämtat..OJOJ.. Lägger sej med en mage som känns som en "vete"atombomb, sjuk, trött och uppblåst!!! NÄMEN,,nu får det väl vara nog!!!!!!

Jag har verkligen aldrig varit nån "frukostmänniska", kan nog äta nåt, men inte med en gång jag vaknar. Lunch har också varit en svag sida förutom de perioder jag haft ett "ordentligt jobb", sånt jobb när dom andra normala går på lunch:)  Middagen har sedan varit den måltid när jag öst in för kung och fosterland, men alltid med ett visst förnuft, mycke grönt, lite fett och mångsidigt, typ tallriksmodellen.
Men de sista åren har det smugit sig in influenser från LCHF och GI som har gett mej en sorts tillåtelse att äta hur mycket som helst av vad som helst. Man har liksom blandat vilt,,,jaja, man får äta mycket fett, grädde, ostar, bacon osv...men eftersom jag inte hållit mej till en viss metod så har det ju liksom spårat ur och blivit en blandning av allt..på en gång.
Nu känner jag ju mej själv iallafall så pass bra så mina funderingar ikväll att börja på ny kula, ordentlig frukost, hälsosam lunch och en förnuftigt liten middag är dömd att misslyckas redan i morgon dag...
Så om jag ska vara knepig och lura mej själv till en bättre livsstil så gäller det att börja försiktigt. En knäckebrödsmacka med en ost-skiva till frukost kanske?!...en snabbgjord omelett med nåt grönt till lunch kanske?! och så mindre smör och grädde och mera grönt i middagsmaten kanske?!
Får nog ta mej själv i kragen för se de här går inte för sej!  Heja mej!!! :)

Förresten, jo vin-prinsessan,,,hon fick namnet Estello:)....Liknar det nåt annat prinsessnamn kanske?? Men visst klingar det vin-likt? :)
Ha en skön helg, själv väntar jag på morgondagens bad-tunna med härligt sällskap!! 
Och väntar också på Lina me pojkvän ska komma och visa sin nya "bebis". En papillon-valp som dom hämtar nu just:)
Och säger heja,heja till Christa Sigfrids från Kaskö som går vidare i Voice of Finland! Bra gjort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar