Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

söndag 29 april 2012

Åter en perfekt dag för trädgårdsjobb.
 Man märker ännu av den envisa förkylningens efterdyningar, pust, stånk för minsta lilla krafttag. Men lyckligtvis fick jag med polarn så han fick ta dom tyngre tagerna.
 När jag räfsade gräsmattan som ligger mot skogen till fick jag se en bedårande liten blå blomma som jag inte sett förr. Jag undrade vad det var för en skönhet och döm om min förvåning när det visade sej vara en blåsippa!:) Måste erkänna att jag inte tror jag sett en livs levande blåsippa förr, vad jag kan påminna mej om iallafall, så vid första anblicken hade jag ingen aning om vad det var.
Men härligt om den hittat en plats i vår trädgård, bara en i år, men jag hoppas den trivs och att det kommer mera vart efter. Så söt!


Tyvärr blev bildskärpan inte den bästa,,men den var ju så liiiten:)

Vi tog oss säkert också vatten över huvudet idag. Grävde upp en 4 meter hög snöbollsbuske och flyttade den. Den blev liksom i skymundan när vi byggde ett biltak och nu fick vi för oss att flytta den till ett synligare ställe där vi en stund innan kapat ner ett gammalt prydnadsträd som inte ville blomma mera. Skönt tänkte vi, nu slipper vi bra till med gräsklipparen.... Och så tar vi och planterar ett ännu större en stund senare!!:)
Nåja, om den snöbollen överlever så har vi tur. Blev ju en ordentlig misshandel av rötterna så jag antar att den inte orkar med det lilla den har kvar. Vi får hålla tummarna!:)


Ingen liten bamse att böka om!

Nu väntar valborg runt hörnet. Vi hoppas väl på ett någorlunda fint väder, god mat och sköna stunder! Men först en rusch i växthuset för vår del!
                              Glad Valborg!                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar