Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

söndag 8 april 2012

Påsktider...

...och i vårt sovrum ligger en liten man och sussar,, nej, rättare sagt två män, en liten och en stor:)
Tjejerna sitter ännu uppe och mojsar sej i soffan, Mimmi småsnarkande och gumman halvsnarkande :)
Lilla Elliot får sussa över hos inatt så mamsen och papsen får äta en middag med gäster i lugn och ro. Lite förkyld är han men annars go och glad som alltid. Somnade som en stock efter kvällsvällingen.
Vi tog en liten runda till påskbrasan men åkte sen hem med sjuklingen, han är iallafall för liten att begripa nåt av det ännu.
Långfredagen donade jag visslande på i köket med en trerätters som vårt härliga "halvåtta gäng" skulle få sej i magen. "Konstnär" som man tror sej är...så konstade jag till en förrätt i mitt huvud som verkligen skulle ha varit en bedårande påskhäxa....tjaa,,resultatet blev ju inte enligt min inre bild, och dessvärre hann den inte heller med på foto innan den låg i tryggt förvar i våra magar...
Bilden i mitt huvud var iallafall en laxrulle med räkor på en bädd av sallad, med ett halvt kokt ägg på toppen, huckle av basilikablad med ett "omknyte" av en gräslök och en kvast gjord av en morotsstav med en broccolibit på ändan och en liten mun på  ägghalvan av en bit paprika...
Tjaaa,,nånting ditåt blev det...men jag hoppas mina gäster åtminstone tyckte det var gott:)))...verkade iallafall gå hem :)
Varmrätten, helgrillad oxfilé med enrisdoft, liten ungskruka med potatis, jordärtskocka, kantarell och broccolimos kryddat med örtsalt och muskotnöt, bbq-sås, cole slaw och diverse tillbehör samt en stor karott hjärtemakaroner åt dom mindre påsktrollen.

Desserten, en blandning av vanilj och chokladpannacotta med boysenbärsgelé på botten och färska hallon på toppen. Och det var det enda jag fick med på bild innan det slank ner i maggen:)
En härlig och rolig kväll hade vi med lite hyss och många skratt, att ett och annat i matväg blev smått misslyckat och nåt vidbränt kanske inte gör så stor skada, huvudsaken att själen ler :)


Påskdukningen i väntan på gästerna :)
man måste alltid ha en plan B,,,utifallattom :)
en underbar långfredag med en jättestor måne,,som dessvärr
inte såg så stor ut på bild..
denna fina påskhöna och påskfat fick vi av våra goa vänner och gjorde
påsklördagsfrukosten mycket godare och roligare :) Så fint!!
Mommos lilla påsktroll, lite förkyld och hängig men annars lika go och
glad som alltid :)
Ha en fortsatt trevlig påskhelg!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar