Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

lördag 21 april 2012

John Blunds nya rum:)

Att byta blogg...hmmm,,känns faktiskt som att byta bostad, eller hem! Man byter upp sej (tror man) till nåt bättre, större och häftigare och allt känns rätt bra, man är nyfiken, full av entusiasm och tycker allt är spännande och trevligt. Nya ytor, nya "maskiner", allt nytt och fräscht.....
Så ska man sätta sej tillrätta och känna sej som hemma...och så inser man att man inte känner sej som hemma... Alla minnen, allt man skapat, allt det gamla och invanda som är ens liv finns i det gamla hemmet (gamla bloggen). Man försöker anpassa sej till det nya livet, men fast hur man försöker känner man sej inte bekväm, inte "hemma", och man smyger ibland in till sitt gamla hem och känner av atmosfären och hemtrevnaden och man har heeeelt glömt bort allt det negativa, allt krångel och elände man hade i det gamla hemmet... Man vill bara HEM!!!
Det är faktiskt som att flytta från sitt hem och inte få ta alla grejor med sej, alla minnen och allt som är "mej själv".
Så nu undrar jag faktiskt hur jag ska göra...gå tillbaka till papper.fi och "mitt hem"?? Försöka få nån ordning i mitt nya hem och ta hit allt jag sparat i mitt gamla hem..?? Krångligt och mycket!!   eller bara försöka anpassa mej och börja om från början..?? Suck...! Önskar åtminstone att jag skulle få nån ordning här, orka lägga mej in i alla "finesser" så jag helst skulle få en "häftig" layot. Borde väl ropa på hjälp av mina kära döttrar..:) HJÄÄÄLP er gamla senila mor!!!:)))
Nåja, ska se hur det går, ett, tu, tre finns jag i gamla huset igen:)


För tillfället har jag iallafall fullt upp med att få ordning i mitt riktiga hem samtidigt som jag brottas med en envis förkylning. Som ju inte blir bättre av det hugaligavädret där ute!!
För att trotsa det envisa vintervädret har jag iallafall piffat upp vårt sovrum. Eller piffat och piffat,,nya gardiner och två nya kuddar kan väl inte kallas nypiffat, men iallafall så mycket att man blir gladare när man slår upp sina oskyldigt blå.
Har en längre tid gått på vitt, beige, brunt och med små inslag av turkos i sovrummet. Det sägs ju att man ska ha lugna och neutrala färger i sovrummet för att få lugn och ro när man ska sova....
Hmmm....vadå lugn o ro???!!! När jag sover så blundar jag och dessutom är det mörkt i rummet så jag ser inte nåt fast det så skulle vara målade röda vargar på väggarna! Men när jag vaknar...och det kan jag säga, gör jag inte med ett TJOHOOO,,utan mycket motvilligt. Och att slå upp ögonen och vakna till dova, lugna färger....tjaa, det säger väl sej själv att man vill fortsätta sova då!!
Så nu har jag lekt kärringen mot strömmen och inte bara lagt in färg, utan också gått mot mina principer att allt ska matcha! KUL!! Och så härligt!!! När jag vaknade i morse, sjöng solstrålarna ända ner i tårna,,,och det trots att det var pissväder ute!
Tror jag ska fortsätta på den vägen, mera färg, mera tokigt glatt i sovrummet!!
Hittade en otroligt härlig akvarellmålning idag, gjord av våran egen Pjelaxkonstnär, Barbro Sjögren. Hon har en egen butik i Corner i Kristinestad, mycke fina grejor och finast är ju dom hon gjort sjäv. Kan varmt rekommendera den butiken för er som har vägarna förbi Cittaslowstaden Kristinestad.
Akvarellen som tog mitt hjärta föreställde blommor mot björkstammar i härliga pastellfärgor och skulle passa så bra i vårt sovrum (synd förståss att gömma den där). Men att vakna och lägga blicken på den målningen skulle faktiskt vara en lisa för en trött själ....
Så därför har jag önskat mej den till mors-dag....fnissfniss....because I'm worth it:)....(hoppas,hoppas:)))



Mitt vinskåp blev också levrerat till en charmig gård i Kristinestad idag, satt som ett smäck i den idylliska gården. Med trevliga människor och i en härlig miljö fick Estello sitt hem.  Så allt frid och fröjd, "konstnären" nöjd:)
Ha det så gott i ditt nya hem Estlello!!

FÄRG för en trött liten gumma!!:)

Kan ju riktigt se blomakvarellen byta plats med tavlorna i hörnet!! :)))

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilka underbara skåp du visar. Älskar just den stilen möbler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det:) Alltid roligt om nån blir inspirerad och gillar det man gör!:)

      Radera