Summa sidvisningar

Välkommen till Hobby-hoppan!

Titta in, jag hoppas jag ger nån lite inspiration, ideér och glädje
Skratt och lite allvar, hobby, jobb och fritid i en salig röra :)

tisdag 17 april 2012

På banan igen:)

Efter några dagar som halvdöd uppstod jag på den tredje dagen...med nöd och näppe!
Förkylningen tog ett nytt och bättre grepp igen lördagnatt efter en fantastisk rolig lördagkväll i nostalgins tecken.

Jag kastade in allt jag hittade hela lördagen, finrexin, honung, vitlök, echinagard och jag vet inte allt. Så allt detta plus envisheten och adrenalinet höll mej uppe riktigt bra lördag eftermiddag och kväll.
Började med en jättegod trerätters hos mr and mrs Herrgård och fortsatte sen till Bygdegården och bänkade oss för en "rädda Åminne" show.  Vi njöt av sång och musik från vår ljuva ungdom och skrattade gott åt "revykungen" Janne som till min stora glädje skötte snacket mellan låtarna med både sanna och mindre sanna anekdoter från Åminne:)
 Och att få dela kvällen med sina bästa ungdomskompisar gjorde ju allt så mycket roligare. Synd bara att inte den tredje i "de tre musketöserna" va med, det skulle ha varit jättekul.

Showen var verkligen superbra, vilket drag och vilket ös och vilka unga, duktiga förmågor det finns i våra bygder! Så bra att dom får visa upp sina talanger såna här gånger, skulle gissa att flera av dom kommer att gå långt bara dom får komma fram "i ljuset". Och så dom äldre och mera erfarna musikanterna som förståss gjorde ett grymt framträdande också och stötte dom yngre.

Så  supernöjd med kvällen drog vi hemåt till den väntande flunssan...

Hade med min "slarvkamera" som i vanlig ordning trilskades, så några fina foton fick man inte av föreställningen och inte heller av Harrieths goda mat.... fast såna gånger borde man ju ha kameran i munnen för det är det enda man tänker på att använda då :)

Tidsenliga dräkter på orkestern,,,jajja, det var så dom såg ut på den tiden det begav sej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar